GOOGLE LENS

Creus que Google Lens no et pot ajudar a promocionar el teu projecte?

Creiem que t’equivoques. Totes les eines que es posen a la teva disposició, segur que d’una manera o d’una altra, poden adaptar-se a la teva idea. Al cap I a la fi, quan parlem de Marketing Digital, parlem de publicitat. I això és del que viu Google en totes les seves vessants.

Remenant les aplicacions del nostre mòbil nou hem descobert tota una carpeta de Google. Uau, com en saben aquesta gent! Google Search, Google Maps, Gmail, Google One, Google Pay…I ara també Google Lens.

Petit parèntesi: ens interessa molt l’aplicació a la que han anomenat ‘Google Podcasts’ i de la que en parlarem en una altra ocasió. Tanquem parèntesi.

Flipant amb les cerques de Google Lens

Seguim els passos que el tutorial de Google Lens ens va indicant i comencem a fotografiar indiscriminadament tot el que tenim davant.

Al principi, sembla que se’n foti, ens ensenya resultats que fan més aviat riure i que no s’assemblen gaire al que estem enfocant amb la càmera. Però no és Google, som nosaltres que no li estem traient partit.

Per començar, enfoca, delimita exactament el que vols cercar. L’app, tan bon punt té la imatge al punt de mira, et senyalarà amb uns globus blancs els objectius possibles. Si el té molt clar, veuràs que et posa el globus en blau. Cliques, i voilà! Com hauràs vist al clip d’estar per casa que hem incrustat a l’article, hem cercat un radiador d’oli i efectivament, ens ha mostrat més radiadors. Però pots ampliar aquests resultats en funció del que vulguis.

I és que amb Google Lens podràs trobar inspiració, informació, opinió, i fins i tot, fer els deures de la canalla.

Busca allò que veus

La vessant influencer de l’eina et pot mostrar què comprar i on si has trobat un outfit que t’enamora en una revista, si tens un abric i vols combinar-lo per sortir o elements decoratius que facin joc amb el teu sofà. Valent-se de la ubicació en la que et trobis i sempre que li donis permís, l’aplicació et donarà més o menys informació útil.

Google Lens identifica lletres i símbols, això vol dir que et pot mostrar models de la mateixa marca o similars. I també traduccions. I és que si li ensenyes un text en un altre idioma, te’l traduirà automàticament. Pots copiar i enganxar o simplement deixar que faci la seva màgia sobre la imatge. Si aquesta conté un número de telèfon, com amb Google Search, et Dóna l’opció de trucar, i si fa falta, t’afegeix al calendari un esdeveniment.

Mira, dispara i descobreix. Google Lens et facilita les teves rutes per la ciutat i et recomanarà llocs propers. Et donarà informació sobre aquell monument o edifici al que li estàs fent una foto i si t’entra la gana, al mateix temps pots cercar el menú amb millor opinions que hi hagi a la vora.

I finalment, l’eina definitiva pels més menuts: et resol els deures. Fins i tot, a l’índex inferior de l’app aquesta opció té el seu botó personal: deures. Una integral o una derivada d’aquelles amb més lletres que el diccionari? Cap problema, enfoca i dispara. Els que som d’una altra generació hauríem pagat molts diners per tenir aquesta possibilitat i no les calculadores gegantines amb tants botons que no sabies si feies matemàtiques o llatí.

Busca allò que veus, resa l’eslògan. Com si d’un episodi de Black Mirror es tractés, ja només faltaria que directament, amb un parpelleig, aconseguíssim la informació del que veiem.

Marketing Digital amb Google Lens

Ara extrapolem tot això al Marketing Digital. Serà important tenir ben present totes les funcions de l’aplicació i emprar aquests coneixements a les promocions que duem a terme a través de Google Ads. En aquestes, haurem de tenir molt en compte segmentacions per ubicació, per exemple. Les paraules claus hauran d’afinar-se encara més i sobre tot, haurem de canviar el nom de manera correcta cada imatge del nostre projecte que circuli pel núvol per tal que les imatges captades pels usuaris de Google Lens es relacionin de manera adequada a les nostres.

Incloguem en les nostres estratègies de Marketing Digital tot el que Google ens ofereix, i ja que monopolitzen el nostre dia a dia (desenganyem-nos, li traiem fum amb les nostres cerques diàries) aprofitem l’avinentesa per treure’n un rèdit. Tot i la inversió, segur que el resultat és millor que no fer res, sempre i quan hi posem els 5 sentits.

No dubteu a compartir i opinar, i escriviu-nos a hola@grocandroll.cat i us ajudarem amb els vostres projectes. 

Anterior
Anterior

PORTALBLAU 2021

Siguiente
Siguiente

SI LA LIES A INSTAGRAM