RECORD STORE DAY

ANEM DE COMPRES?

Quina meravella de dia, el Record Store Day!

Com a consumidora de vinils, un dia com aquest el tinc marcat a l’agenda com si fos l’aniversari de ma mare. I crec que hauria de ser una bomba de Marketing per qualsevol artista que, com els escriptors per Sant Jordi, haurien de tenir també en compte si entre el seu merchandising hi ha LP en aquest format.

Les botigues de discos programen concerts, les discogràfiques fan llançaments especials, i vosaltres, artistes, hauríeu de fer el mateix i aprofitar aquesta data per fer bullir els vostres actius digitals.

Record Store Day - Dia del Disco de vinilo - Groc and Roll

Idees que em passen pel cap:

  • No tens un vinil, no passa res. Promociona el format en el que tinguis el teu últim llançament i pregunta als teus seguidors si els agradaria que fabriquessis vinils.

  • Tens vinil, fantàstic! No és novetat, no passa res. Pots fer un sorteig meravellós des de les teves xarxes socials amb un pack que inclogui aquest vinil signat amb l’últim que has tret, per exemple.

  • Si tens temps, pots generar una estratègia on – off – on: des de les teves xarxes convides a la gent a passejar el dia del Record Store Day i proposes un repte, com per exemple, compartir als stories qualsevol cosa que els recordi una cançó teva. Si vols, pots proposar una ubicació i una hora, en la que tu també seràs per allí (però sense dir-ho obertament). Finalment, t’hauran etiquetat en moltes històries que aniràs compartint, t’hauràs fet fotos amb gent pel carrer (que també es compartiran des dels teus comptes), la teva música s’haurà incrustat en vàries publicacions i a tu l’algorisme t’estimarà més perquè estaràs movent els teus canals. Com a cirereta final, regala entrades, vinils, merchan…amb un sorteig entre els participants. I no oblidis crear un hashtag especial per l’ocasió.


Que et vegin en un dia com aquest també intueixo que et pot anar bé. Per treballar en aquest món moltes vegades m’he de posar en la pell de l’artista i sempre en la pell del seguidor. Tenint en compte ambdós perfils, intento preveure què pot ser aliment per Instagram, Facebook, YouTube o el canal que decideixi. Per això sé que als fans els agrada saber què fa el seu músic de capçalera quan és fora de l’estudi o quan baixa de l'escenari.  Passeja’t per racons on et puguis fer fotos i vídeos amb els teus discos, amb els teus amics, amb la resta de la banda, i ensenya-ho.

 Si vols generar tràfic a Spotify, fes una playlists especial amb les cançons de vinils memorables que t’hagin marcat especialment, i no oblidis incloure-hi algun tema teu al principi de la llista.

Hi ha mil accions digitals que es veuran reforçades en dies com aquests, però, com sempre dic, la planificació és una eina més i de les importants! Avui ja no, però de cara a l’any que ve segur que pots afegir el Record Store Day com a campanya de promoció digital.

Siguiente
Siguiente

WEB SÍ O WEB NO?