Telegram vs Whatsapp

Els inclouries en la teva estratègia digital?

En un temps convuls com el que estem vivint, aplicacions que en un principi van néixer com a maneres d’entretenir o com a pràctiques formes de socialització han esdevingut eines de comunicació molt potents i a més a més, gratuïtes. Aquesta transformació de lleure a deure ha fet evolucionar les xarxes socials fins al punt de generar un intens debat sobre la seva utilitat i utilització que engloba les fake news, la protecció de dades o els drets humans

Deixant de banda aquestes qüestions més profundes, volem endinsar-nos en el món de les xarxes socials que menys ho semblen ja que van ser creades com a aplicacions de missatgeria i que per tant, més ens costa aplicar a les nostres estratègies de Marketing Digital.

Whatsapp, segons l’estudi anual de 2020 de l’IAB, és la xarxa social amb més usuaris (91%) a més de ser la millor valorada. Telegram se situa en la posició 8 amb un 29% i cada cop agafa més força i confiança.

Font: IAB Spain

Font: IAB Spain

Més enllà de la seguretat, la llei de protecció de dades, els xats privats i la capacitat permesa dels arxius enviats (guanya Telegram en quasi totes les característiques descrites), ambdues ens poden servir per aconseguir els nostres objectius. Poden ser una tàctica més sota el nostre paraigües d’accions per tal que el nostre pla de marketing digital musical sigui més complert.

 Com utilitzo Whatsapp o Telegram si soc músic?

A través de Whatsapp, i segons el nostre entendre, d’una manera molt més agressiva que no pas telegram, podem utilitzar els grups de difusió o els xats de grup. La diferència entre tots dos és bàsicament l’abast i la resposta: tots dos permeten fins a 256 membres però als xats tothom veu a tothom i la resposta de tothom mentre que als grups de difusió només el creador rep la resposta com a missatge individual. A més a més, en els grups de difusió, només si el receptor té el nostre telèfon a la seva agenda de contactes rebrà el missatge que li estem enviant. 

Telegram li devia donar més voltes a aquest tema i va crear els Canals. Quan es crea un canal públic, hi podràs afegir fins a 200 convidats de la teva llista de contactes però, si en fas promoció per altres canals o aquests convidats estan tant encantats amb el que difons que ho comparteixen, hi podries tenir infinits lectors.

I es que, al final, seran lectors. No podran respondre ni opinar directament en aquest canal que per això es convertirà en un autèntic canal de difusió.

Amb 4 normes bàsiques que de ben segur et surten de forma natural, pots crear un Canal a Telegram que sigui ric en contingut i fidelitzi als teus seguidors:

  • Un llenguatge cordial, amable i enginyós enganxa. Sigues respectuós i saluda al arribar i despedeix-te al marxar.

  • No facis spam! No cal enviar cada dia el mateix ni un fer update del que passa a cada hora. El contingut ha de ser nou i prou interessant com per compartir-lo.

  • Continguts relacionats: concerts, noves dates, hores, canvis, singles, videoclips, entrevistes són les idees que et poden servir per obrir el teu Canal.

  • I les coses inesperades d’última hora poden fer que el Canal agafi un tarannà divertit i actiu a més d’intrigant, com anunciar un concert sorpresa al carrer 20 minuts abans de fer-lo o avisar que pujaràs a l’escenari a fer una col·laboració especial que no  ha sortit en cap cartell.

Creus que afegir les aplicacions de missatgeria dins de la teva estratègia digital és una bogeria? Nosaltres creiem que no, sempre que es respecti la privacitat dels demés, es faci de manera professional i gens agressiva i no generi desconfiança. Una campanya amb aquesta eina ha de fer-se amb temps i un bon calendari.

T’animes? Si vols, ho podem fer junts. No dubtis a compartir i opinar, i escriu-nos a hola@grocandroll.cat i t’ajudarem amb els teus projectes.

Anterior
Anterior

Facebook?

Siguiente
Siguiente

PORTALBLAU 2021