Facebook?

Necessito una Pàgina de Facebook?

Facebook neix l’any 2004 i des d’aleshores ha anat creixent i creixent, convertint- se, encara que sembli mentida, en la xarxa social amb més usuaris i més utilitzada només després de Whatsapp i des d’aquest any, per sota d’Instagram (fins ara era la segona xarxa social d’ús més freqüent). Tot i que el nivell de satisfacció dels usuaris està només un punt per sobre de Twitter amb la resta de xarxes per davant, és i serà el nucli dur de la companyia de Zuckerberg, que lluny de quedar-se ancorat en el passat, amplia el seu imperi cada cop que li sobren 4 duros. 

Font: IAB Spain 2020. Xarxes més utilitzades.

Font: IAB Spain 2020. Xarxes més utilitzades.

Font: IAB Spain 2020. Nivell de satisfacció dels usuaris.

Font: IAB Spain 2020. Nivell de satisfacció dels usuaris.

Després de Fotolog, Myspace i totes aquestes eines que en el seu dia ens van semblar el futur més Blade Runner del món, va aparèixer Facebook amb un tipus de connexions diferents, infinites i amb moltes possibilitats. Les primeres campanyes de Marketing Digital realitzades amb Facebook donaven uns resultats impressionants, les inversions rendien una barbaritat i tot i que els públics encara no es podien definir tant al detall com fa pocs anys, les audiències correctes rebien els impactes de les promocions i les acceptaven com a políticament correctes. Eren els anys daurats de la publicitat digital.

Avui dia, gràcies a la LOPD, la ubicació de les promocions ha de ser més acurada així com tots els aspectes sobre interessos, dades demogràfiques i geogràfiques i imatges.

Abans podíem focalitzar una inversió impactant directament sobre usuaris que fossin fans de grups o músics afins al propi, per exemple. En aquests moments, és molt difícil trobar aquestes afinitats i s’ha de buscar fora del territori nacional o tramar una estratègia molt més pintoresca per arribar al públic que ens interessa. I ens agrada! Els reptes són els que ens fan preparar-nos per tot allò que vindrà.

Per 3 raons

Però més enllà de tota aquesta introducció aristotèlica sobre com fer o a qui adreçar les nostres promocions, volem parlar de per què és important, com a músic, banda o Festival, tenir una Pàgina de Fans de Facebook.

  1. Primer de tot, i molt important: a través d’ella es fan les inversions a Facebook i Instagram. Sí, cert, des de la mateixa aplicació d’Instagram també es poden fer, però...les possibilitats no son les mateixes. Des de Facebook, des del Business Manager, els objectius, conjunts d’anuncis, informes i resultats són detallats i tenen molt més recursos.

  2. Una segona raó per tenir Pàgina de Fans de Facebook és el públic. Tot i que pensem que el nostre target no es troba en aquesta xarxa social, sí que s’hi troben actius i satèl·lits que ens poden ajudar en la nostra carrera. Revistes digitals especialitzades, mitjans audiovisuals i ràdios, per començar. Facebook permet la previsualització d’enllaços a web, la pujada de vídeos més llargs o la fàcil compartició de les publicacions, sense eines de tercers pel mig, i això facilita que la premsa pugui donar més veu als seus projectes. El mateix passa amb promotors, distribuïdors, segells, productores, estudis... I no oblidem el factor generacional: la generació X i anterior està tota al Facebook. I segurament és la seva aplicació principal tot i tenir-ne d’altres com Instagram, Twitter o Pinterest.

  3. La tercera raó és que a través de Facebook i el seu Creator Studio es poden gestionar les publicacions tant de Facebook com d’Instagram des d’una sola plataforma. A més de programar publicacions, fins i tot d’IGTV, hi ha estadístiques d’ambdues aplicacions que d’un cop d’ull i sense canviar de pantalla, ens poden ajudar a monitoritzar tot el que necessitem sobre audiències i activitat.

Font: IAB Spain 2020.

Font: IAB Spain 2020.

Per tant, recomanem tenir pàgina de fans de Facebook tot i que no sigui la teva xarxa social principal. No cal que l’alimentis de la mateixa manera que Instagram i sobre tot has de pensar que, ja que el target d’una i altra xarxa seran diferents, serà millor sempre fer les publicacions per cada una de forma individual. Fins i tot canviant els textos adequant-los al públic. No estem dient que oblidem Facebook un cop el tinguem obert, ni molt menys! Fins i tot recomanem fer alguna promoció per captar fans ja que de poc ens servirà com a reclam tenir una pàgina sense seguidors.

Però potser entrem en detalls en un altre article. Et sembla?

 

No dubtis a compartir i opinar, i escriu-nos a hola@grocandroll.cat i t’ajudarem amb els teus projectes.

Anterior
Anterior

Treieu-li l’Oscar a Soderbergh

Siguiente
Siguiente

Telegram vs Whatsapp