EL PIT DE LA SABRINA

marketing digitals als 80

Groc and Roll s’atreveix amb qualsevol repte i si disposéssim de la màquina del temps de G.H.Wells, retrocediríem fins als anys 80 per poder idear una campanya de Marketing Digital amb la Sabrina Salerno.

Si teniu una certa edat o una cultura popera mínima, recordareu el cap d’any de l’any 87 quan la italiana Sabrina va cantar ‘Hot girls’ a la gala de RTVE i se li va sortir un pit. Aquell rebel, que durant tota l’actuació havia estat avisant de les seves intencions i va aconseguir la seva fita aprofitant el tamany del cosset I els salts de la coreografia, va esdevenir un hype en tota regla.

Durant anys, el món va pensar que allò va ser fruit de la casualitat però més tard es va descobrir que, si bé el fet que la mamella sortís del vestit va ser fortuït, la decisió de reproduir-ho durant la gala (que era pregravada) va ser presa a consciència.

Us imagineu tota aquesta moguda amb les xarxes socials com a nou mitjà de comunicació? 

En primer lloc, probablement l’escena s’hagués convertit en viral també en l’àmbit digital, tot i que, tenint en compte que finalment la imatge va ser inclosa i retocada per fer-se veure encara més i, diuen les males llengües, que sense el consentiment de la cantant, la viralitat potser no hagués estat tanta com la de l’any 87.

D’altra banda, entenent el cas com a estratègia de Marketing Digital, avui dia seria molt difícil per no dir impossible que una teta formosa com la de la Sabrina aconseguís aguantar en pantalla digital més de 10 minuts. I es que un pit és més perillós, sembla ser, que una declaració feixista o un vídeo sobre el tràfic d’armes.

Però posem-nos en la pell del professional imaginari que faria aquesta campanya. 

Com en totes, després d’avaluar els propis canals, caldria deixar ben clars quins són els objectius de l’estratègia. Som a l’any 87 i Sabrina Salerno pretén llançar el seu primer àlbum que porta el seu nom de pila: ‘Sabrina’. Dins s’hi inclourien els senzills ‘Boys’, ‘Sexy girl’ i ‘Hot Girl’ que la van convertir en estrella en una Europa ansiosa i descocada, boja per veure una mica de carn (femenina). 

Així doncs,  sobre la taula hi tenim una diva del pop que vol triomfar a nivell mundial amb uns temes en anglès, tot I el seu origen Italià. Sincerament, tenint aquest contingut: un pitram ballarí en un tema amb tornada enganxosa, l’utilitzaríem en totes les formes que se’ns acudís. 

No es tractaria tant dels objectius, que els voldríem tots, com dels formats i les xarxes. És a dir: definiríem una campanya per objectiu amb el mateix contingut i invertiríem en formats i xarxes diverses. Explotaríem aquell pit com si només n’hi hagués un.

  • Objectiu Fans.

  • Objectiu Interacció.

  • Objectiu Spotify.

  • Objectiu venda de disc.

  • Objectiu Gira (venda entrades).

  • Objectiu visualitzacions.

Per cada un dels punts anteriors hauríem de crear una o vàries càpsules, fixes i dinàmiques, i només pensar en això, ens venen a la ment tantíssimes bogeries que ens faltarien hores. I en tots els tamanys: per Reels, Storys, Feed, Facebook, Instagram, Tik Tok

Finalment, un brainstorming de la magnitud de la tempesta Filomena ens donaria els Call to Action per cada objectiu així com tàctiques on la premissa primordial seria esquivar la censura de les xarxes. 

Portada del cassette del primer àlbum de la Sabrina Salerno: ‘Sabrina’

Portada del cassette del primer àlbum de la Sabrina Salerno: ‘Sabrina’

Aquest article no són més que pensaments que sorgeixen en un microsegon. Podríem desenvolupar un pla de Marketing Digital tremendament laberíntic i molt rebel per aquest llançament fictici i ens ho passaríem com mai, però ens guardarem les forces pel que pugui venir.

No dubteu a compartir i opinar, i escriviu-nos a hola@grocandroll.cat i us ajudarem amb els vostres projectes. 

Anterior
Anterior

WANDAVISION B.S.O.

Siguiente
Siguiente

Sergi Paramès (fotògraf)